Inspektor w Wydziale Finansowym
w biurze podawczym (parter) Starostwa lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Rypinie, ul. Warszawska 38, 87-500 Rypin z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Inspektor w Wydziale Finansowym konkurs nr 4/2025 – w terminie do dnia 31 marca 2025 roku.
W przypadku ofert wysyłanych pocztą decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Rypinie. W przypadku osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do
Starostwa Powiatowego w Rypinie.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.powiatrypinski.pl) oraz na tablicy informacyjnej przy
ul. Warszawskiej 38.
Dokumentacja aplikacyjna kandydatów nie spełniających wymogów formalnych pozostaje bez rozpatrzenia, a po ogłoszeniu wyników konkursu podlega zniszczeniu.
a) w przypadku wykształcenia wyższego – min. 3-letni staż pracy,
b) w przypadku wykształcenia średniego – min. 5-letni staż pracy,
2) obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) nieposzlakowana opinia;
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku pracy;
a) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
b) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
c) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym;
2) ukończone studia podyplomowe, kursy, szkolenia z zakresu finansów publicznych;
3) doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym z finansami publicznymi;
4) mile widziane doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji samorządowej;
5) umiejętność obsługi komputera, w tym pakietów biurowych w zakresie edytora tekstów i arkusza kalkulacyjnego oraz obsługi urządzeń biurowych, systemu informacji prawnej;
6) umiejętność dobrej organizacji pracy, zarządzania informacją, umiejętność stosowania odpowiednich przepisów, samodzielność, odpowiedzialność, dyspozycyjność, komunikatywność, odporność na stres.
i obowiązującym zakładowym planem kont.
2) Wprowadzanie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Powiatu oraz budżetów podległych jednostek organizacyjnych – wynikających z uchwał Rady i Zarządu Powiatu w programie „BUDŻET”.
3) Dokonywanie wstępnej kontroli operacji gospodarczych i finansowych, zgodności z planem, kompletności i rzetelności dokumentów.
4) Dekretacja dokumentów księgowych oraz zaangażowania.
5) Dokonywanie przypisów dochodów należnych Starostwu Powiatowemu.
6) Uzgadnianie sald kont rozrachunkowych, weryfikacja kont i wystawianie potwierdzeń sald.
7) Windykacja należności z tytułu dochodów budżetowych należnych Starostwu Powiatowemu:
a) naliczanie odsetek,
b) bieżąca analiza ściągalności należności.
8) Wstępne sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym sprawozdań z wykonania budżetów powiatowych jednostek organizacyjnych.
9) Przygotowanie danych niezbędnych do sporządzenia jednostkowego sprawozdania Rb-27S i Rb-28S.
10) Sporządzanie deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny i leśny oraz terminowe regulowanie zobowiązań z tego tytułu.
11) Obsługa księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
12) Sporządzanie wszelkich wydruków komputerowych, wynikających z ustawy
o rachunkowości oraz z przyjętych zasad w polityce rachunkowości w Jednostce.
13) Przygotowywanie dokumentacji i jej bieżące przekazywanie do archiwum zakładowego zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
14) Wykonywanie innych czynności nie wchodzących w zakres zadań a przekazanych
do wykonania przez Głównego Księgowego lub Skarbnika.
15) Zastępowanie innych pracowników Wydziału Finansowego w razie ich nieobecności.
16) Prawidłowe stosowanie obowiązującej w Starostwie Powiatowym instrukcji kancelaryjnej, w tym:
a) prawidłowe prowadzenie spisu spraw, rejestrów oraz teczek,
b) prawidłowe załatwianie spraw,
c) stosowanie prawidłowego obiegu akt ustalonych instrukcją,
d) terminowe przekazywanie akt do archiwum.
Pani Żaneta Siudzińska spełnia wymagania formalne do objęcia ww. stanowiska. Posiada odpowiednie doświadczenie zawodowe i wykształcenie. W ocenie komisji daje wysoką rękojmię prawidłowej realizacji zadań przypisanych do stanowiska.
CCF_000355.pdf (1 017,49KB)
Klauzula Informacyjna.odt (8,47KB)
konkurs- Wydział Finansowy.pdf (213,63KB)
Kwestionariusz_kandydata_.doc (32,50KB)